Styrkekram

Styrkekram

söndag 18 mars 2012

Kalas upphöjt till hundra

Denna helgen har det verkligen varit galet mycket kalas, det är nästan så att man blir andfådd bara man pratar om det.

Först var Ebba på barnkalas hos vännen E på barnkulan. Jag och Gabbe satt där och hängde under tiden och svullade pannkakor, glass och latte vi också. Sen bar det vidare till vernissage och auktion på Estniska huset på Wallingatan. Vi åkte dit hela familjen och tog del av vacker konst och åt av ett helt gudomligt buffébord.
Värdinnorna som båda var födelsedagsbarn hade ordnat superfint med en slideshow som var som en slags stumfilm och bilder från den auktionerades också ut under kvällen, tillsammans med konst som vi alla gäster hade samlat in. Jag hade ramat in fem av mina dikter och till min stora chock och glädje var det flera av dem som budades in för över 300 SEK vardera. Jag kanske har en framtid som poet trots allt ;-)!
Intäkterna gick till ett barnhem i Estland, så folk hade väl tagit på sig spenderbyxorna, alltid kul att kunna vara till nytta!

Idag var det först ett till barnkalas som Ebba var bjuden på och sedan var det födelsedagsfika hemma hos Tommys päron eftersom Tommys syrra har fyllt år. Imorrn fyller jag år, men det har jag totalt förträngt och tänkte istället ta på mig zumbautstyrseln och dansa mig svettig och sen smiter Tommy iväg på innebandy när jag kommer hem igen.

I övermorgon ska jag ta med mig Ene på lite mingel på en advokatfirma och vi ska äta lite mer snittar och dricka lite mer bubbel...

Tryck i nöjeslivet som sagt!
;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar