Styrkekram

Styrkekram

fredag 6 april 2012

Regnig joggingrunda down the memory lane



Regnet småpiskade i ansiktet när jag gav mig ut på en dryg sexkilometers runda i Visby idag, med Mix Megapol i lurarna och runkeepern som trackade my activity!
Var väl inte snabbast i världen idag heller, men framåt gick det.
Eftersom jag är erkänd fotoman och har en hyfsat bra kamera i mobilen, passade jag naturligtvis också att pausa titt som tätt vid olika riktmärken i Visby och föreviga dem och publicera på Fejjan (såklart)!
Platserna som idag fotades i regndiset var hamnen, högskolan, Almedalen, stranden, Rindi, ringmjuren och sist men inte minst Mejjan där jag och Tommy flyttade in när vi blev ett par år 2000. Åren går men Visby består!

Det blev inte sämre av att jag kom hem, la in stegen på Tappa och fick fram den fina siffran stegsnitt 21.000 per dag samt att jag ligger totalt tjuga i Nordeas stegtävling. Inte illa pinkat med tanke på att det är många hundra (kanske tusen) som deltar... :-)
Lite kul när vi tävlar som ett team på jobbet också att få lägga ut rundan på nätet och få gensvar nästan omgående. Nu kan jag trycka i mig lite till påskgodis med gott samvete ;-)!


Men baaaaada då!! 8-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar