Styrkekram

Styrkekram

tisdag 28 maj 2013

Flyttstök

Har varit en tumult vår och försommar, inte minst sedan jag och Tommy bestämde oss för att skilja oss, därför har jag låtit bloggen vila och prioriterat andra saker...

Nu är det mindre än en vecka till flyttlasset går och överallt i lägenheten står flyttkartonger, glas, porslin och halvpackade resväskor med kläder.

Är en extremt liten lägenhet som jag kommer att flytta in i, en etta på 37 kvadratmeter bara, så jag har med flit lämnat kvar ganska mycket hos Tommy, men samtidigt är ju hälften mitt, så det är en ekvation som inte riktigt går ihop. Jag har ju ett källarförråd, men det vill jag inte proppa fullt upp till brädden heller, utan det vore ju mysigt att kunna komma in där och botanisera om jag behöver.

Våningssängen som kidsen ska sova i i sovalkoven blir tydligen en vecka försenad från leverantören, så kidsen får sova hos mig i bäddsoffan om det behövs. Annars ska de vara första veckan hos Tommy, så jag kanske hinner få ordning och om jag har tur kommer den i början på veckan min barnvecka, annars får vi lösa det så som sagt.

Jaaa, ett annat litet dilemma som jag får hitta en lösning på är matlagningen. Jag är ju inte världsberömd för mina kulinariska kunskaper om man säger så (Hur kokar man korv rent matlagningstekniskt?) så det är ett förbättringsområde som jag måste lägga en del fokus på.
Men det löser sig väl det med, som allt annat! :-)

Nu ska jag vila mig frisk här från min förkylning med en kopp kaffe med mjölkskum och kanske någon chokladboll vid min sida.

1 kommentar:

  1. Lägg korven i kastrullen. Häll i varmt vatten och lite lagerbärsblad. Picka ett litet hål eller två i skinnet så soricker den inte. Sätt på värmen. Vänta tills det bubblar rejält i ksatrullen under lock. Låt stå några minuter innan du serverar.

    SvaraRadera