Styrkekram

Styrkekram

söndag 30 september 2012

Gröna bandet

Nu när det snart är oktober och läge för rosa bandet kan det vara hög tid att klippa mitt gröna band. Den här neongröna lilla skönheten var nämligen min (och tretton personer tills) åkband på Gustavsviksbadet i Örebro i somras. När vi hade badat klart kläckte Mäkan den strålande idén att den som hade kvar bandet längst skulle få 100:- vardera av de andra... Sagt och gjort! I ur och skur har det hängt med. I medeltidsutstyrsel på Gotland och finklädd på födelsedagskalas. På sportfesten matchade den in riktigt bra i och med att hela jag var limegrön/neonig och man kan säga att den med tiden har blivit en del av mig och min identitet. B-) Men nu ska den alltså snart klippas, för i fredags dök Susanne6 upp på Bubbelpalatset utan band (hon och jag var de två resterande när alla andras hade fallit av en efter en) så det betyder typ att jag är vinnare då'rå... Väntar med spänning på att cashen ska börja rulla in och fylla mina fickor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar