Styrkekram

Styrkekram

lördag 3 november 2012

Många tårar har fallit idag

Har varit en mycker vacker och samtidigt mycket sorglig dag idag. Ibland har jag extra lätt till tårar och idag rann de vid flera tillfällen.
Det började med att vi tog en tur upp till Boo kyrka och tände ljus för de bortgångna. Väldigt stämningsfullt och vackert med tända marshaller och lyktor som lyste överallt och vackra dekorationer på gravar och minneslundar. Vi tände naturligtvis ett ljus för Tommys bortgågne vän C som tragiskt omkom i en husbrand under vårt första nyårsfirande tillsammans 2000/2001. Sen tände vi ett annat ljus i minneslunden vid vattnet och stod och blickade ut på naturen en stund och tänkte på livets förgänglighet.
Därefter fällde jag några tårar till Rapunzel och Eugens saga i "Trassel" hemma i stugvärmen. Detta till idel tröst av mina ytterst medkännande och omtänksamma barn.
Sen toppade Magnus Uggla det känslomässiga Infernot i kvällens "Så mycket bättre" då han tolkade Olle Ljungströms "Jag och min far" där han i sin personliga vinkel lade in stråk av begravningspsalm och det var nog både en och två näsdukar som blev våta till den i vårt avlånga land...
Snyftlördag. Minst sagt.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar