Styrkekram

Styrkekram

tisdag 27 november 2012

Ögoninflammation

Var ut och svirade lite i fredags (Café Opera och Bubbelpalatset bland annat) och sen var det heldag tidningsredigering i Poppius syrefattiga datasal på söndan, så mina ögon har blivit något överberlastade tror jag. Detta firade de med att anta en knallröd nyans och ena ögat geggade ihop sig ganska ordentligt.
Alltså har jag tagit det lugnt ett par dagar, stannat hemma och vilat upp mig, sovit mycket och absolut inte tittat åt linsernas håll utan de har blivit de gamla hederliga bågarna på näsryggen och kommer nog behålla dem på åtminsone veckan ut.
Annars är det här en vecka i sorgens tecken.
Mina nya goda vänner från Polen som jag har bubblat med många helger, har nu utbildat sig klart sina tre månader här på jobbet och tar sitt pick och pack och återvänder söderut mot Lodz igen på fredag. De kommer bli mycket saknade, både av mig, mina kollegor och inte minst den rosa flamingon på Bubbelpalatset.
Ja ja, life goes on!
Dags att avrunda dagen här nu snart. Sitter och sippar kaffe med mjölkskum och intar lite kvarg under kökslampans sken. Ebba tar ett välbehövligt kvällsbad och Gabbe är snart klar med sina läxor tills imorrn.
Utanför fönstret ruskar novembervädret på, men snart byts det förhoppningsvis ut i decembersnö istället. Längtar till julstämningen nu, att få pynta med adventsstjärnor, sätta upp luciatåget från mommomommo, skrubba golven rena (hmm) och börja öppna adventskalentrarna. Jag är lite barn på nytt den här julen, för jag har köpt en egen vuxenkalender till mig själv. Med smink! :-) *Så förväntansfull så*
Cause I'm worth it som jag och Poppius-M skojar. Hon vill också ha en kalender och det tycker jag minsann att hon ska skaffa sig också, när hennes ögoninflammationer tvingar henne att slänga sitt smink hela tiden. Typ. Kanske.
Ja ja.
Have a nice tuesday night allihop.
Vi ses och hörs!
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar