Styrkekram

Styrkekram

söndag 8 maj 2011

Resdag

Har packat ner det sista (tror jag) inför resan och sitter nu på balkongen och slappar i majsolen en stund. Kaffebryggaren puttrar hemtrevligt och barnen går runt med förväntansfulla ögon och bekräftar att: "Mamma, visst är det idag vi åker till Grekland? Det ska bli såååå mysigt!" :-)

Har storstädat hela lägenheten (så att vi har något fräscht att komma hem till) och planterade för en liten stund sedan om en paprika-planta som sträckt sina små grenar så högt upp i solen så att den skymde alla små andra paprika-kompisar som slokörat stod i skuggan bredvid.

Nyss landade ett litet bi på filten som ligger draperad över stolen här, putsade sina tentakler för att sen flyga vidare mot nya jaktmarker. Själv sitter jag bara här och andas och känner av den sista Sverige-luften innan det bär av mot sydligare breddgrader.

Känner mig faktiskt inte det minsta stressad just nu.Vet inte om det är Wabi Sabin som gör det, eller om det är min nya vilo-puls á la Gunde Svan som gör att jag kan sjunka ner i behaglig palt-koma direkt efter frukost och bara sitta här och slappa och pilla mig i naveln.

Säger som Bella: "Kärlek mina vänner" :-)!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar