Styrkekram

Styrkekram

söndag 15 juli 2012

Göteborgstripp

Har mellan torsdag och söndag denna veckan företagit mig en Göteborgstripp tillsammans med Ebba. Anledningen är att Ebbas Gudmor Julia jubilerade med 35 år och hade en liten tillställning för att fira detta! Det var fyra mycket trevliga dagar och vi hann med både Lisebergsbesök tillsammans med Julia, hennes bror och dennes respektive på fredagen (och jag hann även träffa min Nordea-kollega L från Polen-resan en snabbis också) och sen bjöds det på allehanda läckerheter på lördagen (hemma hos Julias mamma I) som familjen hade tillagat med mycket omsorg och kärlek under några dagars tid. Klädkoden var något 70-talsaktigt och fast jag var mer inne på 20-talet med kort klänning och pärlpannband och Ebba glittrade i 80-taliga paljetter kände vi oss ändå festfina och vi "ungdomar" körde på med efterfest inpå småtimmarna, med hemmagjord karaoke på schlagerdängor och improviserad dans och jympapass, helt utan koreografi. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om allt vi gjorde och hur trevligt vi hade det, men eftersom jag känner mig ganska mör nu får dessa nätta rader räcka och jag lägger in lite bilder som ju som bekant säger mer än tusen ord istället. Imorrn är det åter jobbarvecka, innan ytterligare tre semesterveckor stundar, så nu är det dags för huvudkudden. B-)

1 kommentar:

  1. Mest bara fest i lattemammans vardag...Något jag tänkte på häromdagen när jag såg EM i friidrott var detta: Så himla synd att du inte gick in på allvar för att springa! Då skulle Sverige under några år haft dig att var stolt över i mästerskap och landskamper. Hoppas att du blir lycklig ändå och inte grubblar för mycket på hur saker KUNDE ha varit. Kram!
    Pappa

    SvaraRadera