Styrkekram

Styrkekram

torsdag 19 juli 2012

Häng med trevligt folk

Glömde skriva i föregående inlägg att jag har lyckats klämma in lite trevligt umgänge med grannar och annat trevligt folk också (jag vet att språkpoliser menar på att här ska man inte skriva "folk", utan "människor", eftersom det annars syftar på folkslag, men orka bry sig ;-)). I måndags var det alltså lite grillning med grannarna på gården ovanför vår då jag klämde i mig ett par chorizo, en folkis och några grillade marshmallows. I tisdags hängde jag med T på Herman's vegetariska restaurang vid Slussen med utsikt över Birkabåtarna och väldigt snart ska vi ha ännu mer häng med midsommar-/Legoland-gänget aka Nackamammorna med familjer när vi drar (nästan) allesammans till Örebro och hänger där (i hammocken och var man nu kan hänga) nästa vecka. Veckan därpå kommer Mäkans Hoho med anhang (barn) och bor med oss i hammocken och livar upp i Örebro också. Nu får vi bara hoppas att vädergudarna är med oss, för annars blir det blåbärsplock i regnställ och gummistövlar och chill inne med varma filtar i stugan efteråt, vilket ju iofs är svensk sommar det också! Och veckan därpå blir det Medeltidsveckan hos syrran med familj på Gotland. Fulltecknat schema med andra ord! Som sagt, mycket som händer, men finns det hjärterum så finns det stjärterum och semester är till för att avnjutas. Ser fram emot! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar