Styrkekram

Styrkekram

söndag 6 januari 2013

Långledigt

Jul- och nyårsledigheten har varit ovanligt gynnsam i år, så vi har inte behövt plocka ut många semesterdagar för att kunna pussla så att barnen kan få långledigt från skolan.
Idag är det söndag och hade det inte varit planeringsdag på skolan imorrn hade barnen varit färdigt lediga nu, men alltså icke! En dag till blir'e!

Ska nog softa rätt mycket imorrn också. Har varit en del förkylningar i familjen som kommit och gått, men *peppar peppar* har barnen klarat sig hyftat så det är bara jag och maken som har åkt på några smällar. Det har gjort att vi inte har kunnat träna som vi velat, men både i förrgår var jag nere och tränade en runda på Friskis och ikväll var jag ute en runda i becksvart och snorhalt elljusspår här i närheten.
Alltså, just i slingan jag sprang var det ju upplyst, men ibland mörknade det rejält mellan lyktstolparna och man kan fundera på om pannlampa är något man ska införskaffa.
Hade mina sexiga broddar på mig också som ramlade av stup i kvarten, men det fick gå. Jag märkte varje gång de slingrade sig av och hittade dem någon meter bakom mig varje gång så jag inte sprang ifrån dem. Så jag klarade mig från att halka och bryta någon lårbenshals den här rundan i alla fall.
6,66 km prickade jag in också (Mycket Nöjd) på de cirka 50 minuterna jag var ute.

Igår kom min kollega C förbi med sina två tjejer och vi satt och fikade, drack kaffe med mjölkskum (såklart) och åt nybakta chokladbollar. Hennes döttrar och mina kids fann rätt snabbt varann och var bara blyga i några minuter innan de började laja obehindrat med att träna uppvisningsdans, bygga kojor och spela Bajsspelet. C's dotter fick vara osynlighetskorven.

Sen käkade vi lite gott allihop (spagetti och köttfärssås) och när de började röra sig hemåt fick jag mess av systrarna Mäk som ville veta vilken "Ho ho"-låt det var Orup hade gjort och sen gick jag dit en sväng och blev kvar hela kvällen till alkoholhaltig dryck- och småplocksförtäring. Lite kollande på Hipp Hipp-klipp blev det också och Gangnam Style-dans, såklart! B-)

Nu ska vi försöka vända dygnet rätt här och gå och lägga oss före midnatt så vi kommer i fas med väckarklockan på tisdag morgon.

Söndagskramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar