Styrkekram

Styrkekram

lördag 4 juni 2011

Skansen

Lullade runt och gjorde mest ingenting i morse och undrade vad som skulle hända idag då, när grannen L föreslog att vi skulle hänga med dem på en tripp till Skansen.
Sagt och gjort. Jag och kidsen gjorde oss i ordning (Tommy är iväg på svensexa så vi är själva) och så hänkade vi på L och hennes kids in till Djurgården.

Det var mycket spännande att göra och vi hann med det mesta, titta på Mini-Skansen där de bl.a. fick klappa illrar och killingar, vi såg älgar, björnar och rapshöns och en massa andra djur som jag inte orkar hålla i minnet just nu.

Vi åt glass, kidsen red ponnyridning och sen var det dags för karuseller. Jag boffade också i mig en stor mjukglass med strössel så det var tur att vi traskade omkring en hel del så jag brände några kalorier i alla fall. Det är ju lite svårt att springa ut på joggingtur när maken är borta så de 14.152 stegen som stegräknaren visar får räcka idag.

Nu ska jag sätta på "Barbie" till dottern här!
Tjing!

1 kommentar: