Styrkekram

Styrkekram

söndag 17 juni 2012

Lilla konstnären Ebba

När jag satt och läste del 32 i Margit Sandemos "Sagan om Isfolket" bad Ebba mig att inte bläddra när jag var klar med sidan som jag läste på. Det visade sig att hon som lite lördagsnöje bak i bilen satt och skrev av texten på sidan på en bit kartong. Dock tycker hon det är lättare att skriva med stora bokstäver än med små, så hon satt och översatte alla små bokstäver i boken till stora. Någon rad hoppade hon över, så det blev inte helt förståeligt vad sidan handlade om, men jag tycker ändå att hon skriver fint för att vara nyss fyllda sex år och så dekorerade hon med blomsterrankor och en regnbåge, små blomster på en "ramsida", julsaker på en sida och frukter på en annan. Högst upp lite legobitar. Se där! Min lilla konstnär och författare! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar