Styrkekram

Styrkekram

söndag 24 juni 2012

Underbar midsommar

Är nyligen hemkommen från ett alldeles underbart midsommarfirande på Sjösala i Norrköping i goda vänners lag. Det var samma gäng som drog till Legoland plus vännen M och B's pojkvän M också. Vi hängde, knöt blomsterkransar, dansade kring stången, gick tipspromenad, hinkade bira och bastade och hoppade i plurret om vartannat till klockan var bara barnet. Naturligtvis var det också sill och potatis, nubbe och improviserade snapsvisor kring det flaggsmyckade lunchbordet. Ibland kan jag få känslan av att andra kan uppleva att jag skryter lite väl mycket på bloggen. Att jag tar i och krämar på med alla positiva upplevelser jag har haft, kanske förskönar verkligheten litegrann. Jag får uppfattningen att i det svennebananiga Sverige ska man ju vara så himla lagom, bara ha lagom kul, lite halvtrista statusuppdateringar och absolut inte göra någon läsare avundsjuk genom att raljera om hur absolut underbart man har haft det under en helg. Men jag säger att den inställningen kan alla svennebananer ta och stoppa upp där de tycker att den passar bra! Om jag tycker att jag har det underbart en liten stund så skriver jag det. Jag är nog en amerikan reinkarnerad om man nu ska tro på sån't. Jag vill visa hela världen om jag är lycklig och har en underbar helg på sommaren när nu hela tre fjärdedelar av året är en gråtrist sörja av smältande is och snålblåst. Den här midsommaren spenderade jag med underbara människor, vi hade skitkul och just nu mår jag fucking great! Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar