Styrkekram

Styrkekram

tisdag 23 oktober 2012

På bättringsvägen

Att man håller på att bli frisk efter en förkylning karaktäriseras främst av lusten att hitta på saker igen. Komma ut. Dricka kaffe och äta lite mörk choklad till.
Jag är på bättringsvägen nu.
För en liten stund sedan tryckte jag in de nya rosa hörsnäckorna från Japan i öronen och grät mig igenom sista avsnittet av "Torka aldrig tårar utan handskar" på Svt Play. Så oerhört sorglig. På flera plan. Och underbar samtidigt. Jag är en av många som stämmer upp i en unison kör att Jonas Gardell är värd nästa tv-pris, kristall, guldbagge och allt vad det finns. Otroligt smärtsam serie som gick rätt in i hjärtat. Smack bara!

Om en liten stund ska jag gå ut och panta burkar. Och byta ut mina gamla utgångna Cocillana-Etyfin och Mollipect som gick ut anno 2007 till lite nyare produkter. Ringde min doktor nu på morgonen och fick e-recept direkt till apoteket. Ska bli najs att vara beredd nästa gång hostan sätter in igen.
Sen ska jag hämta mina små knoddar på skolan och sen ska vi mest bara chilla hemma tror jag.

Kanske ska jag passa på att beundra alla färgstarka löv på träden när jag knatar genom området också, det är ju trots allt en väldigt vacker höstdag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar