Styrkekram

Styrkekram

tisdag 9 oktober 2012

Under isen

Har åkt på en riktig dunderförkylning, som har däckat mig totalt och gjort mig inaktiv på alla möjliga vis. Bloggen får lida, hemmet förfaller, färdiglagade köttbullar från Mamma Scan mikras bara med mycket möda och stort besvär, toapapper avverkas i långa rader. Var iväg en sväng till jobbet igår och försökte jobba, men satt mest och halvnickade till och kände huvudet dunka av förkylning. Alltså, hem och vila en stund innan kvälls-Poppis. Poppius finns ju hela tiden där i bakgrunden och närvaron är obligatorisk. Alltså får man släpa sig dit, hängig och dan och försöka inte smitta ner kamraterna medan man insuper all värdefull information om journalistikens alla regler och former. Imorrn är det redovisning av studiebesöket på Amelia-redaktionen (tjohoo) och på lördag är det stora reportagedagen. Pepprar halsen full med lenande halstabletter och skallen full av alvedon. Sover mig igenom dagarna och försöker vara människa på kvällarna. I förra veckan gjorde jag ett personporträtt på en mycket trevlig person, ena halvan av pop/soul/club/RnB-gruppen Rob & Nino och fick en och en halv timmes trevlig pratstund. Resulterade senare i tolv (!) sidor renskrivet material som skulle bantas ner till två. Ooops! Fick dock en hygglig artikel och med lite tur och en dos skicklighet kanske jag kan försöka kränga den till någon passande tidning. Ska spana runt lite. Nu dags för huvudkudden för att försöka sova bort ytterligare några förkylningsbaciller så hoppas jag snart vara på topp igen! Kram till er vänner där ute! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar