Styrkekram

Styrkekram

söndag 29 januari 2012

En gnistrande vinterdag

Som rubriken skvallrar om har det varit en gnistrande vinterdag idag. Snön har legat vit och inbjudande och vi har rutschat utför på både overallsrumpor och snowrejsrar! Vi har kaffepausat och suttit och kikat upp på den klarblå himlen och filosoferat om varför månen ser halv ut när den egentligen är rund.
Och vi har bakat chokladkakor. Naturligtvis har vi bakat chokladkakor från Ebbas nya kakbok, annars vore det ingen fullbordad söndag! :-)
Och för att få plats med ovan nämnda kakor i magen har jag gett mig ut på en pliktskyldig men ganska härlig joggingrunda för att någotsånär komma i favoritjeansen.
En helt OK dag med andra ord.
På kvällskvisten parkerade vi kidsen framför lite Cartoon Network och så brände jag och maken av sista delen i triologin om Bourne. Tidigare har vi sett "Bourne Identity", "Bourne supremacy" och ikväll var det alltså dags för "Bourne Ultimatum". Har fått en helt ny respekt för Matt Damon efter det här lilla äventyret, där hjärtat hamnade i halsgropen både en och två gånger. Grymt bra filmer, rekommenderas starkt!
:-)
Snart dags för sussning om vi ska klara av måndag imorgon, som avrundas med lite Zumba-premiär för min del. Det ni!
*Längtar*

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är en glädje att se att du fick en rejäl äkta man.
    Pappa Jan

    SvaraRadera