Styrkekram

Styrkekram

söndag 1 januari 2012

Nytt År

2011 var på så många sätt och vis ett bra år, så jag är lite vemodig att det går ur historien. Men det är bara att gilla läget och blicka framåt och fortsätta i samma fotspår 2012 vad gäller regelbunden träning, hänga med nära och kära och kämpa mot små delmål för att försöka nå mina drömmar!

Igår hade vi en väldigt trevlig tillställning i lokalen. Knytis med grannarna och andra vänner. Med kidsen inräknat var vi väl en 35 pers och vi åt, drack och brände av tomtebloss och smällare. Inga fingrar eller annat som rök som tur var, men lite längre ner i backen där vi stod stod ett annat gäng och smällde på också och framåt småtimmarna kom en ambulans! :-( Inte så kul. Vi får hoppas att det var lindriga skador...

I alla fall. Ebba och jag hade gjort oss fina med lockat hår, matchande lila glittrande nagellack och Ebba hade sin fina lila prinsessklänning i tyll. Min klänning var en rosa kreation med flera lager fluffigt tyg och till det bar jag en lila sjal i samma ton som Ebbas klänning. Tommy hade en lila slips för att köra vidare på det lila temat och Gabbe hade vit nystryken skjorta, svart slipover och svarta byxor. Så fint så! :-)

Eftersom det var knytkalas hade vi med oss ett bidrag till efterrättsbordet och det blev hemlagad saffranspannkaka i långpanna med sylt och grädde och ostbricka som vickning.
Till tolvslaget kläckte vi en flaska rosa bubbel och tog några små sippar och vaskade resten, bratiga som vi är (inte ;-)).

Gott Nytt År alla vänner, varenda kotte som jag känner, för att citera Pippi.
Nu ska vi leva loppan, tjolahej tjolahoppsansa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar