Styrkekram

Styrkekram

söndag 30 december 2012

Tankar inför det nya året

Näst sista dagen på året och jag börjar lite sentimentalt blicka tillbaks på de 364 senast förflutna dagarna, d.v.s. 2012.
Bara drygt 25 timmar kvar nu och sen basunerar raketerna ut att vi gör som knugen och vänder blad. Blickar framåt. På 2013.

Spännande.
Jag vet inte riktigt vad som döljer sig där på andra sidan, det kan bli lite allt möjligt det.
Det jag hoppas och tror ska prägla även mycket av det nya året är träning och välmående. Ska fortsätta friskvårdssatsningen, både på jobbet (där jag är en av de friskvårdsansvariga) och privat där jag tänkte maximera användningen av det nya årskortet på Friskis och Svettis. Tänkte försöka fortsätta med jogging och powerwalkar i spåren omkring här och så får vi se om det går att komma framåt på jobbet också. Skulle vara jätekul om man kunde få vara mer involverad i utbildningen av nya kollegor i Polen (längtar bl.a. jättemycket efter att få träffa kollegorna A, M och P igen), annars åker vi kanske dit en liten privat tripp några kollegor från Sverige och hälsar på, vi får se! :-)

Ska försöka fortsätta umgås med trevliga vänner och kanske besöka Bubbelpalatset och skåla med P & Co. lite mer. Saknar som sagt mina vapendragare där, men kanske några snälla grannar (A & S bl.a.) vill följa med? De är ju redan stammisar där, så det blir nog så bla så! Skål(!)

Hmm. Sen så har jag inte så mycket mer förhoppningar just nu.
Hänga med vännerna L, J, M, B, och M med kids på midsommar i Sjösala kanske. Har ju blivit tradition.
Besöka syrran M med familj på Gotland i påsk.
Och en massa andra trevligt folk som vi gärna omger oss med.

Det verkar som om mina tankar främst snurrar runt de människor jag tycker om. Som jag vill vara med. Det och hälsan är viktigast av allt.
Min familj...

Ska sitta uppe lite till nu, dricka min kaffe med mjölkskum och försöka hålla mig vaken lagom länge (vända på dygnet tillräckligt länge) för att palla med nyårsfirandet hemma hos syrran A ute i Sigtuna imorrn. Har laddat upp med raketer och paket här så det ska nog bli en fest som duger! Ska ju fira hennes man som fyller 50 i samma veva också...

Så... Tar en liten paus och sen tänkte jag försöka författa en liten årskrönika över 2012. Wish me luck!
B-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar