Styrkekram

Styrkekram

lördag 1 december 2012

Triss i kalas och jongleringsrekord

Oj oj oj vilken start på december det har varit! :-)
Ute ligger snön gnistrande vit, som på ett gammaldags vykort.
Vi har ränt runt som små skållade råttor på det ena kalaset efter det andra.
Först var det ett sexårskalas i lokalen här uppe för Gabbes och Ebbas kompis D, med en massa ballonghundstillverkning, sen vidare till Tommys gudson W som fyllde fem och goda jordgubbstårtor med "glömd maräng" till det och så slutligen avrunda med Tommys lillkusin och den delen av släkten och en massa bollar i luften kan man säga.
Vi hittade nämligen tre fina jongleringsbollar från Tommys farbrors (och Tommys) arbetsplats Globen, utformade som små miniglobar. Detta med ett litet instruktionshäfte att "Alla kan lära sig jonglera på en kvart" och detta väckte naturligtvis vårt intresse.
Idog träning och en hel del kramp i armarna blev det men till slut landade både jag och Tommy över 30-sträcket vad gällde antal kast i luften med de tre bollarna innan man tappade fokus eller de åkte i golvet. Jag TROR (eller OK, jag VET) att jag fick rekordet till slut med 35 kast på raken, något som Gabbe filmade på en suddig, men dock bevisförande film som visar en gallskrikande Carro, helt exalterad över det ofattbara rekordet B-)!
Och som jag skrev på Fejjan, jag är så ödmjuk så och skryter inte alls över detta! ;-)
Typ.
Ja ja.
Dax för bingen nu, imorrn är det en ny dag. Jag ska lägga mig och drömma om jongleringsbollar och det kan hända att jag skriver upp ett par såna på min önskelista, för oj vad beroendeframkallande det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar