Styrkekram

Styrkekram

fredag 16 september 2016

Fotboll och dubbelpaj


Ebba in action

Dubbel paj

Ebba har alltid varit en envis tjej med "go" i! Därför körde hon match mot killarna nu i samma årskull trots att hon hade pajat handleden igår när hon sprang på skolgården. Orminge FC killar mötte återigen hennes nygamla lag Nacka BK (gamla lagkamrater från Saltsjö-Boo IF) och tjejerna åkte återigen på rätt rejält med däng, men de lär sig jättemycket av att möta motstånd och jag tror att alla tjejerna utvecklas jättemycket varje gång!

Efter att jag och Dante hade lekt hejarklack (det var förresten Ebbas pappa Tommy som var domare) så gick vi hem och käkade dubbla uppsättningar matpaj med tonfisk, tomater, gröna oliver och paprika som jag hade tillagat och som stod på eftervärme och var lagom ljumma och goda att äta när vi kom hem. Eller det var mest jag som stod för ätandet, Dante måste vänta två veckor till innan han får börja prova smakportioner! :-)

Nu sitter jag och syndar med lite chips också till efterrätt. Hade ju som mål att gå ner ett kilo i veckan fram till dopet nu, men när jag ställde mig på vågen senast hade jag istället gått UPP ett halvt kilo, så varför inte tröstäta lite chips liksom när det ändå bara går åt fel håll? ;-)
Ja ja, imorrn ska jag riva av ett pass pilates igen inne i stan och så tänkte jag fortsätta promenera också och äta lagom nyttigt!
Nu måste jag rensa lite på bordet här.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar