Styrkekram

Styrkekram

torsdag 15 september 2016

Kvällshäng i köket


Vecklade nyss upp ett jättesött klädset som Dante fick igår av sin faster från Polarn o Pyret föreställande små dinosar. De blev så betagna av honom när de såg honom igår, V's mamma, pappa och syster. Och vi älskar honom allihopa så mycket. Mormor, moster Madde, syrran Ebba, brorsan Gabbe, jag, V och fler därtill. Vår lilla fina grabb!
Passade på att ta bild på nya datorn som jag skriver på här nu. En ASUS ZenBook. Tunn, vit, totalt tyst vilket är skönt så man slipper surrandet. En kopp thé till det. Skön och lugn kvällning.
Håller på och roddar inför dopet annars. Nånstans har dopmössan och ett rosa band försvunnit på vägen när vi har skickat dopklänningen mellan oss alla barn i Bergström-klanen, men det borde nog finnas kvar hemma hos kusin H som hade klänningen sist. *Detektivarbete inleds* Syrran ska sjunga på dopet med och skickade med en liten ljudfil idag som jag och Dante avnjöt när han var vaken tidigare. :-)
En klantig tant på sybehörsaffären i Sundbyberg lyckades brodera Dantes födelsedatum fel på klänningen med, det sköra flortunna tyget, som vi har vårdat i generationer! Men det är tillrättat nu och jag håller alla tummar och tår för att vi slipper fler komplikationer!

Nä, dags att borsta bissingarna och lägga mig bredvid min lilla sömntuta.
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar