Styrkekram

Styrkekram

måndag 26 september 2016

Småbarnsår och vänskap som består

Nu har den här småbarnsvärlden öppnat sina portar igen (den har varit stängd i sisådär tio år för min del) med snack om blöjmärken, amning, hur lillknodden sover på nätterna, smakportioner, mjölkstockning och mammakilon.
Var en sväng till Öppna förskolan i Björknäs med några mammakompisar och våra gullungar idag. Där träffade vi några nya mammakompisar och bebiskompisar och vår webb-baserade mammagrupp bara växer! :-) Jag minns 2004 när jag stapplade runt på osäkra mammaben för första gången och de fantastiska Nacka-mammorna jag hängde med då! Bella, Lina, Tanja och Malin blev följeslagare genom småkillarnas uppväxter, vi har firat en massa födelsedagar, midsomrar och nyårsaftnar ihop och de blev också mina speciella brudtärnor när jag och ex-maken gifte oss 2007. Sedan dess har mycket vatten runnit under broarna och våra liv har utvecklat sig på olika sätt, men imorrn ska jag faktiskt träffa Tanja och hennes son igen. Han och Gabbe ska få leka en stund, nu som stora 12-åriga grabbar, och så ska vi mammor ta en fika och prata om både gamla och nya tider! :-)
Är så glad att jag har mina vänner i mitt liv, att vi kan följas åt och anförtro varann allt som händer.
Vänskap då den är som bäst! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar