Styrkekram

Styrkekram

lördag 17 september 2016

Pilates

Körde en mammapilates-klass idag igen på Rebirth wellness lifestyle studio inne i stan med duktiga Stephanie! :-)

Känner fortfarande att jag är stel, har ont i nacke och axlar (dålig hållning när man ammar) och ont i knän och fötter av att släpa bebis 24/7. Skönt att få fokusera på sig själv ibland och göra anpassade övningar för att stärka bål och balans.
Dante var rätt snäll i början av passet, men sen tröttnade han och ville bli buren av ömsom mig, ömsom Stephanie när jag skulle köra mina övningar.
Hon tyckte han hade växt på sig och det har han ju verkligen gjort sen vi började gå dit i mitten på sommaren. Ungefär dubbel storlek på alla bredder!

När vi kom hem har jag kört storstädning med disk, tvätt, byte av sängkläder, plock och sop. Mycket som behöver göras i ett hushåll. Och dubbelt så mycket när det har varit mamma-vecka och barnen har dragit sitt strå till stacken med tvätthög och nedsmutsning.

Nu ikväll blir det skönt soffhäng i alla fall i den nybäddade bäddsoffan och imorrn ska jag och Dante sova länge länge och göra ingenting! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar