Styrkekram

Styrkekram

onsdag 18 augusti 2010

Att göra ingenting

Att göra ingenting måste vara något av det mest omöjliga man kan utsätta sig själv för. Alltid när jag är hemma och "gör ingenting" måste jag passa på att göra allting samtidigt bara för det. Just för att jag gör ingenting och måste fylla denna tiden med någonting.

Städa, plocka, dammsuga, diska, tvätta, måla naglarna, måla en gammal bortglömd pappväska lila med lackfärg, chatta på fejjan, uppdatera statusen på fejjan en gång i minuten, gilla alla andras status på fejjan varannan minut, micra mat, äta mat, städa undan allt ris som spratt ut åt alla håll när maken hade frusit in cirka två kilo ris i en hel klump och jag micrade hela sk*ten för att inget annat ätbart fanns, öppna ny post som dimper ner i brevlådan, riva ur alla rabattkuponger som bifogas all direktreklam och pilla ner dessa i plånboken, pappersåtervinna, glasåtervinna, fylla sopor, tömma sopor, sopa efter katten som skvätter kattsand åt alla håll, tömma klump i papperskorgen efter kissnödig katt i kattlådan, rensa undan urvuxna barnkläder, märka nyinköpta barnkläder från Ge-Kås i Ullared, sätta på kaffe, skumma mjölk, tina chokladbollar... need I say more.
Never ending story skulle man kunna säga.

Och trots allt detta jag har småpillat med under hela dagen som jag har gjort ingenting, så har jag glömt att o.s.a. till alla evenemang vi ska på nästa månad. Typ det enda jag hade skrivit upp på min mentala post-it-lapp.

Ja ja. Är man bara hemma och dräller är det lätt att bli glömsk!
;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar