Styrkekram

Styrkekram

onsdag 4 augusti 2010

Fett übermüde

Måste ställa in mig lite på tyska nu eftersom jag och Ebba bär iväg oss i ett litet Flugzeug till det dära Tysklandet om fem dagar nu.
Oj oj oj. Har lite resenerver, men vi kommer säkert få det supernett!
Ja ja. Übermüde betyder i alla fall (för er som inte är så inkörda i Sauerkraut och Kölsch) att man är övertrött.

Har flängt runt som en liten mupp de senaste kvällarna och är sliten som ett djur! Är nyss hemkommen från en supertrevlig ölkväll med tjejerna nu och får nästan montera upp pinnar vid ögonlocken för att de ska hålla sig öppna...
Tjejerna ville, efter att vi hade hängt på en tapasbar och ätit en massa goda smårätter, druckit halvblaskig mellanöl och konsumerat smågodis i skål, vidare på stan och göra Snaps på Medis osäkert. Jag däremot, däckasfärdig som jag var, styrde kosan hemåt och nu sitter jag här, helt vimmelkantig och undrar hur mycket mindre man egentligen tål i korrelation till stigande ålder...

Tommy och kidsen har ju varit på lantstället i Örebro i fyra dagar nu, så lugnet har minst sagt sänkt sig här hemma i lägenheten. Det är en fin och stilla tystnad och man får starka flasbacks hur det var f.b. (före barnen).
En helt annan värld, en helt annan tid, i ett helt annat universum som kallades ungkarlslya (eller ok, ungkvinnslya också då kanske).
Helt olika.
Totalt.

Imorrn kommer de hem igen. Tripp, Trapp och Trull. Och jag längtar efter dem så jag håller på att spricka!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar