Styrkekram

Styrkekram

söndag 22 augusti 2010

Grillning vid lusthuset

Något som jag verkligen har börjat uppskatta är grannsämjan som vi har i vårt område. Nu kan ju inte det betecknas som "fint" på något sätt. Stora betongklossar som är uppsmällda (och tyvärr k-märkta så vi inte får göra om fasaden ;-)) och därimellan i och för sig natursköna områden, skogsdungar, allmänna ytor och närheten till vattendrag. Men hur som helst. Husen kommer jag aldrig lära mig tycka om rent utseendemässigt och det ska jag väl förhoppningsvis inte behöva heller.
Dock är grannsamhållningen som jag nämnde ovan, suverän, och vi hittar på mycket skoj tillsammans med våra grannar.

Igår var det alltså återigen dags för grillning hela högen uppe vid lusthuset på "öfre" S-vägen. Alltså makade vi oss dit fem familjer med två vuxna och två barn per familj och så körde vi hela grillrejset, vilket innefattar grillning, uppätning av grillad mat, spela sifferkubb, dricka en liten slurk och så efterfest hemma hos oss den här gången.

Varför jag lägger upp bilden på när jag spelar sifferkubb är bara lite för att skryta att jag vann de två första omgångarna ;-)! Tredje omgången var jag trött och kände att det var dags att gå hem och hjälpa maken ta hand om alla lånebarnen samt rodda i ordning efterfesten litegrann så då lät jag någon annan ro hem den vinsten. Generöst av mig va?
He he.

Ja ja, nu har Gabbe fotbollsträning om en dryg timme så vi får se om vi orkar dra upp honom och motivera honom att springa runt med en boll i en timme snart.

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar