Styrkekram

Styrkekram

tisdag 24 augusti 2010

Mysfaktor

Denna lilla digna samling doftljus i alla de smaker (höll jag på att säga) inhandlade dottern min och jag på Lagerhaus häromdagen. Så nu blir det mysning på hög nivå här hemma!
Går runt som en liten tomte från rum till rum och tänder lyktor så ett varmt sken och goda dofter sprider sig överallt...

Det märks verkligen att hösten är på intågande. Hade en lite vag förhoppning om att augusti skulle bli brittsommar i år, men tji fick jag. Juni var den varmaste månaden det här året följt av juli och sen har det mest varit regn och blask nu i augusti. Just nu står regnet som spön i backen här utanför och Ebba och hennes kompis E är ute på balkongen med paraply och leker någon egenkomponerad version av "Singin' in the rain".

Annars var jag faktiskt med Ebba under hela hennes dagisdag idag. Var mamma åt hela dagisgruppen. De började faktiskt kalla mig "mamma" hela högen, Ebba var trendsetter och de andra hängde på av bara farten. Var myspysigt att gå runt och dra bland pastellmålningar och dockvråer den sista semesterdagen, sen smäller det till med jobb igen imorrn.

Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg börjar jag faktiskt tröttna på semestern nu. Vädret är ju lite hur det vill, alla resmål har vi lagt bakom oss för i år och skolor och dagis börjar dra igång, så det känns som lite på övertid som jag går runt och lullar här hemma.

Nu ska jag avnjuta lite mer latte macciato (som jag lärde mig i Frankfurt av min vän L att det hette) och så kanske någon liten chokladboll som vi bakade för en stund sedan slinker ner också.

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Mysigt, men som jag sa, jag är alldeles för allergisk för att kunna ha doftljus här hemma.. :( Har ni fått kuvertet från oss idag och kan du isf tyda min handstil? ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kuvertet syrran! Tommy trodde först att det var från svågern i Sigtuna när han läste M. Fagerlund, hi hi. Lite lustigt det kan bli.
    Ögnade raskt igenom första ensidiga svarsförmuläret och där fick vi i stort sett 0 p på Gabbe = inte ADHD.
    Vad var det andra formuläret? Same?
    Kramis!

    SvaraRadera