Styrkekram

Styrkekram

tisdag 3 augusti 2010

Nattsudd


För en liten stund sedan var jag hemma hos gymnasievännen A, hennes man C och deras lille P, sju månader. De bor i närheten av mitt jobb, så jag gick dit direkt efter avslutad arbetsdag. Med mig i en rullväska hade jag en stor kasse av Gabbes gamla avlagda kläder, som jag tog med mig hem till dem i utbyte mot en trevlig middag, bestående av kycklinggryta med hemmagjord sylt och hembubblat vatten (de har en soda-streamer som A är alldeles kär i och som hon säger sig använda i tid och otid)...

Vi satt och hade väldigt trevligt, pratade om allt mellan himmel och jord och visarna på klockan snurrade på.
En liten hutt whiskey hann vi förtära också och några slags chokladpraliner från Åre.

Väl hemkommen igen kan jag naturligtvis inte motstå frestelsen att nattsudda lite. Slå på datorn, slå upp lite thé och stoppa i mig de sista kladdkakebitarna från burken i köket, medan klockan ovillkorligen går och går allt närmare midnatt, mina ögonlock faller allt tyngre och jag läser blogg efter blogg som mina vänner och min familj har skrivit.
Jag har en liten samling bloggar som jag besöker varje dag och det är nästan som att öppna present på julafton, att gå in på Blogspot och få se *ka-tjing* nu har någon uppdaterat sin blogg :-)!

Kan naturligtvis inte heller låta bli att låta er få beundra mina mäkta underbara lyktor som jag har införskaffat på Indiska. Det hänger två i vardagsrummet och två i sovrummet och jag tänder varje kväll doftljus med vanilj i dem och den ljuvliga doften sprider sig i hela rummet och vaggar mig till sömns.

Och skönhetssömn behöver jag, imorrn är det dags att träffa gamla mamma-polarna från tiden då Gabbe och de andra paltarna var små bebisar och vi barnvagnsmaffiosor begav oss ut i bredd på vägarna och röjde alla hinder i vår väg. Någon trevlig uteservering att inta öl på imorgon vore inte helt fel om vädret tillåter.
Vi har talat om Mosebacke, imorgon spikar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar