Styrkekram

Styrkekram

lördag 7 augusti 2010

Dega


Har haft en riktig degardag idag, sovit länge, bara lullat runt i pyjamas, röjt lite hemma och allmänt slappat.
Både jag och Tommy känner oss lite otoppade, så vi tar det lugnt och låter kropparna gå ner i varv, så vi orkar öka tills det är dags för Tysklandsresa (för mig och Ebba) och resa till Lövdala (för honom och Gabbe).
En sak i ångesthögen som jag har betat av idag är att framkalla en liten del av det enorma berg av oframkallade bilder som ligger på datorn och trycker. Eftersom vår dator sjunger på sista versen är det hög tid att rädda vad som räddas kan av bildhistoria, bl.a. barnens liv och leverne de senaste fem åren, så vi har haft fullt sjå med att lyfta över bilderna till en extern hårddisk. Nu är det bara till att hålla tummarna så att inte den hårddisken kajkar ihop också!

I vilket fall.
Tommys syrra kom hem till oss häromdan och visade upp skönheten ovan som hon och Tommy hade köpt åt henne. En rosa "tjejdator" från Samsung. En sådan är jag grymt sugen på att införskaffa också...
Bidar min tid.

1 kommentar:

  1. Ja, det där med att framkalla bilder är mitt dåliga samvete big time!! Måste ta tag i det - nyss! Supersöt dator.. Vill också haaaaa! :D Ikväll käkade vi på restaurang med M & B, supernajjs! Ha det. Puss o kram!

    SvaraRadera