Styrkekram

Styrkekram

lördag 5 februari 2011

Ett tomt latteglas och svag tinnitus i öronen

Jaha, chokladbollarna är uppätna, kaffet uppdrucket och i öronen susar det svagt av tinnitus efter anmärkningsvärt dålig första deltävling av Melodifestivalen.

I övrigt har dagen varit allmänt seg.
Grabbarna var iväg på fotbollsträning på morgonen, Tommy drog iväg till Gröne Jägaren på söder med fackombudsmännen på hans jobb och kvar var jag med halvstökig lägenhet och smått rastlösa ungar.

Messade grannarna och L kom över med kidsens kompis E som joinade och gluttade på Bamse, hjälpte oss att baka (och smaka) chokladbollar samt åt lite tacos.
Sen var det mörkerlekar! Släcka överallt, tända ficklampa och lite värmeljus i lyktor och leka natt.
Också en väldigt rolig lek.
Så byggde vi bilbana. Grannarna D & A överlät en bättre begagnad (fast ganska ny ändå) sådan till oss igår, så den roade vi oss med att bygga ihop och provåka. Dock utan särskilt imponerande resultat, barnen tog helt sonika bilarna i händerna och åkte manuellt på banan till slut.
Alla sätt är bra utom de dåliga! :-)

Sen har jag suttit och plitat lite med min internet-kurs på Södertörns Högskola också. Bland annat har jag skrivit in ett utkast till den första uppgiften på min kurs-blogg och så har jag lyssnat på det första videoföredraget också.
Mycket intressant och påminner till stor del om IT/Ekonomiutbildningen som jag och maken läste på Högskolan på Gotland via Stockholms Universitet för ett decennium sedan.
Inget nytt under solen där inte... förutom lite journalistiska tips och så.

Något jag kan tänka på i mitt skrivande är att korta korta korta! Pang på rödbetan bara! Skippa dravlet och alla onödiga mellanord och "stick to the core".
Inte helt lätt, men förhoppningsvis något som går att nöta in.

Nu strax dax att sussa på sval och fluffig kudde.
Natti natti everyhopa! (Citerar grannen C)

2 kommentarer:

  1. Bra att du drar upp Visbystudierna - Södertörn är ju klart nerköp jämförelsevis...
    Vet du hur det står till med mamma B ?
    Kram!
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Nerköp? Det är en jättespännande kurs som är bra att ha i mitt jobb.
    Mamma mår bättre. Ring henne gärna själv eller besök henne.

    SvaraRadera