Styrkekram

Styrkekram

torsdag 24 februari 2011

Runt, det går runt, det går runt

Det är alltså förkylningsbacillerna som snurrar runt likt dansande snöflingor i februarivinden.
Nu när jag äntligen ställt mig i startgroparna för att återvända till jobbet igen efter egna förkylningen, var bacillerna naturligtvis tvungna att vandra vidare till Gabriel. Hela morgonen hostade han, så det var inget annat att göra än att ställa om kursen till VAB istället.

Ljuvliga småbarnsår *ler lite ironiskt*.

Jag vet inte om Ebba fick en akut släng av hypokondri eller om det möjligen var någon liten bacill som studsade över till henne också, för hon kände sig väldigt hängig nu på morgonen också, så det bidde VAB med båda.

Vilket jag i föregående inlägg har berättat hur rofyllt det är, men det är en annan historia ;-)...

Ja ja. Nu ligger de båda små trollen och kikar på Aristocats och chillar någon timme i alla fall.

Själv har jag passat på att sätta på lite olika rengöringsmaskiner. En för tvätt och en för disk. Så de har stått och brummat och spolat och snart är det dax för hängning och uppställning. Ja, ni förstår väl vad av vilken maskin.

Sen har jag passat på (mellan alla uppassningsskrik och kommandon från barnen) att läsa lite i referenslitteraturen till min kurs. En otroligt informativ och lättläst bok (fast den är på engelska) om hur man gör idéer "sticky", alltså att de fastnar i folks medvetande.
"Made to stick" heter den, är skriven av Chip och Dan Heath och den rekommenderas varmt.
Fem av fem bullar i ugnen (nu försökte jag låta som grannen Y här, vet inte om jag lyckades) :-)!

Såååå gott folk, imorrn är det fredag!
Denna helgen tänkte vi göra precis ingenting! Förutom kidsens aktiviteter då. Får se om det finns någon liten dansskola för Ebba också (Gabbe går ju både på dans och fotboll nu om han börjar på dansen), så att det inte blir orättvist...

So long så länge.

Nu ska jag kika på mailen och dricka upp sista slatten i min latte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar