Styrkekram

Styrkekram

måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Idag när alla hjärtan ska klappa extra hårt, när choklad ska smaka extra sött och alla moln vara extra fluffiga var min dag lite extra... stressig.

Det började med att kollektivtrafiken bestämde att jag skulle behöva en timme och tjugo minuter till mitt nya jobb.
Med andan i halsen kommer jag inflåsande till nya arbetsplatsen där allting står huller om buller, kartonger står oupp-packade och alla kollegor virrar runt som yra höns för att hitta dokument, vilken skrivare som passar vilken dator och för att ens hitta till fikarummet.


Nåja, efter en lite halvt kaotisk dag styr jag åter kosan hemåt och möts av söta rosor från maken, två hemmagjorda kort från dottern och ett gulligt kort av mamma.
Alla i kärlekens tema.

Då är det inte undra på att mitt frusna hjärta smälte och jag kände den kärlek som ändå ligger och gror där inne.

Gabbe sa också till mig att han älskade mig tio idag när det är "Alla hjärtans dag", annars älskar han mig bara åtta. När jag då sa att jag älskar honom hundra så ändrade han till att han älskar mig tiotusen och när jag då sa att jag älskar honom en miljon så älskade han mig tusen miljarder! :-)
Så det så!

Min gulliga familj. Som är finast i världen!

*Kärlek*
<3

1 kommentar: