Styrkekram

Styrkekram

tisdag 12 april 2011

Skrivarstuga

Just nu är det minst sagt mycket som händer på jobbet!

Jag hattar runt med anteckningblock och kamera i högsta hugg och intervjuar människor till höger och vänster och försöker knåpa ihop jobbrelaterade artiklar.

Imorrn är det två andra skrivarövningar (lite småhemligt än så länge, men jag kanske skriver mer om det här om det blir något) och så måste jag hem, vända och vrida på alla orden, fixa och trixa med bilder och baka ihop något sånär hyfsade artiklar.

Puh!
Men till helgen kan jag förhoppningsvis pusta ut, gå ner till normalandning och umgås med folk som en vettig människa igen.

Apropå att gå ner i varv så har jag förresten fått en ypperlig anledning att hålla varvtalet uppe ett tag till! :-)
Vi har försetts med fina små stegmätare som vi ska ha på oss varje vaken timme i två månaders tid och tävla mot varandra om att knata mest i grupp.

Vår fempersonsgrupp "Sumpan steppers" har peppat varandra idag till att riktigt ligga i. Vi rivstartade tävlingen med en ordentlig lunchpromenad och håller mina varannan dag-joggingturer i sig så borde jag få hyfsat höga siffror och vårt lag borde ha en rimlig chans till vinst!

Spännande! Nu kör vi!!!
8-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar