Styrkekram

Styrkekram

fredag 1 april 2011

Drillad sill

Idag är det ju som bekant första april och en hel drös aprilskämt har jag varit med om att både komponera och uppleva idag.

Det började med att vi kollegor gaddade ihop oss igår på en liten skojig sak som vi skulle göra mot chefen. Nämligen att alla skulle ringa oss sjuka nu på morgonen.
Sagt och gjort! :-)
En stor skara (om än inte alla) hörde av sig och meddelande sjukdom idag. Snacka paniksituation. Chefen var inte på jobbet själv än (möte inne i stan) så han ringde en annan gruppchef hos oss med panik i rösten och behövde förstärkning. Då hon kommer till hans grupp sitter alla medarbetare som små ljus och jobbar. Flin. April april! :-D
Hi hi.

Och när jag stiger av vid Slussen för att ta T-banan blir vår buss anstormad av ett gäng galna clowner i full mundering med protestskyltar och insamlingslistor. De gastar att de har blivit utkastade från "Comic center" och vill ha våra sympatier.
Med ett stort leende på läpparna förevigar jag en utav clownerna och går sedan vidare mot min T-bana. Förskräckt märker jag dock att nästan alla mina medresenärer är stonefaces och fattar inte det skojiga i situationen alls. Hallå, wake up Stockholm, it's första april!

Ja ja. I alla fall så lurar jag några lunchkollegor att jag vill gå och äta sniglar också *urk* och en annan kollega ber sin schweiziske man att ringa till kollegan G och snacka en massa tyska i luren. Stackars G som inte kan ett ord utrikiska blev helt ställd och vi skrattade gott åt hela situationen! :-)

När jag så till kvällningen kommer hem till matbordet sitter ungarna plus två kompisar vid middagsbordet och bräcker varann i det ena aprilskämtet efter det andra. Sen tröttnar de och går över till Bellman-historier istället...

Nu ligger hela min lilla klan så söt och slocknad i stora sängen. Katterna med.
Vi försöker att stänga av dumburkarna lite emellanåt (varannan dag) och denna dagen fick fredagsmyset stryka lite på foten!

Något som också startar idag är min månadslånga GI eller LCHF-diet (same same, kan typ inte skilja på dem), men det går i alla fall ut på att jag ska tagga ner på kolhydrater och ösa på desto mer med proteiner, fett, fisk, fågel, feta såser etc.

Har kört min lilla diet frukost lunch och middag än så länge och är såååå hungrig. Min mage verkar inte ha någon botten. Men man kanske får bli vän med hungern och stå ut så blir figuren så där nätt och fin igen till slut?

Joggade också en femkilometersrunda i kvarteret ikväll.
Blev fem kilo lättare på kuppen. Visste ni att man kan svettas ut sju procent av sin kroppsvikt på bara ett träningspass?

Eller inte. :-)

April april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar