Styrkekram

Styrkekram

tisdag 19 april 2011

Stegjakt

När jag ger mig den på att jag ska klara av nånting riktigt bra, då ger jag verkligen järnet och går in med hull och hår till 110%!

Vi har ju den här lilla stegtävlingen på jobbet och allt som är mätbart går ju som bekant att tävla i. Vi är en liten skara med hungriga tjejer i vårt lag och vi är tävlingsinriktade allihop. Inte minst tre av oss är utpräglade tävlingsmänniskor som försöker bräcka varandra. Detta är ju superbra! Vi tävlar i samma lag mot andra lag och försöker dessutom slå varandra i antal steg. Effekten blir accelererande och ackumulerat (nu svänger jag mig med svåra ord här ;-)) blir resultatet för vårt lag hur bra som helst!

Idag har jag slagit lite av personligt rekord tror jag: Först hel arbetsdag med lämning på skola och dagis plus lång resväg och många byten kommunalt, allt rundtrampande på jobbet, ute och äta lunch (smarrig sushi utan alltför mycket ris), samma sväng hem igen och så 45 minuters rollerblades ute på bygden innan jag kom hem och avrundade med lite sit-ups och städning av lägenheten. Summa this far: 21.630 steg idag och still counting!

Usch, känner mig som en riktig träningsnarkoman, men jag kan bli helt knäpp när det är tävling och jag ger mig tusan att jag ska vinna! :-D

Ovan till vänster syns jag i min snygga outfit när jag hade varit ute och turbo-inlinat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar