Styrkekram

Styrkekram

måndag 18 juli 2011

Foppatofflor och powerwalk

Blogg 2011-07-11

Dagen började med att jag hittade två fyrklöver när jag kände på tvätten som hade hängt ute över natten. Detta måste vara tur dubbelt upp tänkte jag och passade på att köpa två trisslotter när vi var en sväng in till Örebro och Ikea. Dock med nit på så den sista vidskepligheten har nog lämnat mig, i samma takt som jag läser ut Isfolket-böckerna.

Det sistnämnda har jag fått höra om från syrran. Hon tycker att jag läser som en snigel, vilket jag kanske gör jämfört med henne, men jag prioriterar andra saker. Medan hon ofta sträckläser en bok och kan läsa fem, sex böcker på en vecka, tar jag lite i taget och passar på att fylla dagarna med powerwalkar, chill med koohii, leka med kidsen, steka i solen, plocka bär och andra viktigheter som sommaren innehåller.

Idag tog på på mig mina foppatofflor och vandrade upp till campingen och tillbaks. Med rask takt tar sträckan ungefär en timme att tillryggalägga och jag uppskattar att det rör sig om mellan 7-10 km, dit och tillbaks. Jag tog samma tur igår också, Tommy flinar bara att jag har foppatofflorna på mig medan jag traskar, men jag tänker på kenyenska löpare som springer VM barfota och tycker att jag har rätt vettig beklädnad på fötterna ändå!

Apropå motion och sån’t så köpte jag ett sån’t där vätskebälte på Intersport idag. Ett som man har runt höften och fyller de små flaskorna med vatten så att man klarar av längre sträckor, även om man svettas mycket. Skönt att äntligen få tag i ett sån’t, har gått och kikat efter det ganska länge.

Imorrn kommer vännen L och hennes lilla familj hit.
Ska bli så kul, längtar!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar