Styrkekram

Styrkekram

torsdag 28 juli 2011

Pannkakor och 16 andra sorters kakor

Pannkakor har det blivit en del av den senaste tiden, har kommit på det är en superenkel och snabb rätt som uppskattas av hela familjen, så vi har i stort sett levat av de små platta runda stekta smetarna den senaste veckan.
Jag stekte upp ett lass i förrgår och så begav sig maken med kidsen och en hel hord grannar upp till Furuviken i Gävle och strosade runt och kollade på djuren och plaskade i badet där uppe.

Själv harvar jag runt på jobbet. Var med minst sagt tunga steg jag segade mig upp ur sängen när klockan ringde arla morgon i måndags, sedan har jag betat av dagarna en efter en och snart är det åter FREEEEDAG!!!! Imorrn rättare sagt! Åh, vad skönt! Då börjar nästa lilla minisemester som varar i en vecka och då ska jag och båda knoddarna åka båt över till moster M (min syrra då) med familj på Gotland och hänga där bland raukar och ringmjurar i en knapp vecka. Härligt härligt!

Under den senaste tiden sedan förra blogginlägget har vi också lyckats trycka in ett besök i Sigtuna och moster A (min andra syrra) med familj och äta god mat och chokladdoppade jordgubbar och gå en liten promenad i skog och mark och längs hamnen. Vädret var väl inte helt med oss, men vad vore väl en svensk sommar utan regn?

Sen puttrade vi iväg hela lilla tuppklanen till min kusse S och hennes lilla dotter C som fyllde fyra och gratulerade och kalasade och åt 16 sorters kakor (nu vet jag vad jag måste bräcka till Gabbes 7-årskalas ;-)) upplagda på väldigt stiliga fat och Tommy och jag åkte iväg och köpte en väldigt stilig kostym till honom av märket "Tiger", vilket min mamma uppfattade som tigerkostym och trodde att vi skulle på maskerad :-D!

Sen har jag hängt lite med bästa Erik och vi gick på bio och såg "Bridesmaids", en hysteriskt rolig komedi om ett gäng brudtärnor och deras försök att bräcka varandra i sin iver att visa sin hängivenhet till bruden. Mycket igenkänningsfaktor i den, minst sagt!

Yesbox, nu sitter mina små knattar i soffan här och bråkar bara lite. Maken är iväg på nåt galej med jobbet och snart ska jag borsta bissingar och stänga av dumburk.

Natti natti everyhopa som min granne C har skrivit på Fejjan typ 6.572 ggr!

Kramis!

2 kommentarer:

  1. Hmm, funtar nästan på att söka patent alt ensamrätt på uttrycket "Natti natti everyhopa"

    SvaraRadera