Styrkekram

Styrkekram

måndag 18 juli 2011

Tvagning och blåbär

Blogg 2011-07-10

Dagarna här på landet i Örebro sniglar sig fram som små mördarsniglar i ringlande blåbärssnår.

Vi fyller dem med sovande, chillning i hammocken, kaffe med mjölkskum, plockande av blåbär och förtärande av demsamma. Dessutom har vi hittat riktigt fina smultronställen här där barnens ögon lyser alldeles rödprickiga av de söta bären i mängd.

Idag har det varit växlande regnskurar och när solen äntligen tittade fram efter regnmolnens flykt bort över grantopparna, passade vi på att fiska fram Y3 och vaska rent några av de tvätthögar som har växt till sig under den dryga vecka vi har varit här.
Nu hänger den rena tvätten så fint på tork på tvättlinorna här utanför och jag ställde mig vid spisen och stekte till en liten hög av pannkakor. Det med grädde och jordgubbssylt var mums filibaba för både vuxna och barn!

I förrgår åkte kidsens kompisar N och E hem efter en veckas camping här i Casa Tupp i Örebro och nu laddar vi för nästa gäng besökare, nämligen kidsens kompis S och hans föräldrar L och J. Dem som vi hängde med på midsommar på deras lantställe. Ska bli spännande att visa dem vårt nu…
De planerar att bo hos oss mellan tisdag och torsdag. Sen kommer Ebbas Gudmor på fredag och vi tänkte åka över med henne till Värmland och vännen M med familj på lördag och sova över där till söndag.
Många besök blir det!

Senast onsdag nästa vecka tänkte vi sedan åka hem till storstan igen för att chilla lite, tvätta rent och komma i ordning inför min jobbvecka veckan därpå.
Sen har jag ytterligare en veckas semester och då tänkte jag passa på att åka över till syrran på Gotland och kika på nytillskottet V. Ska bli så mysigt!

Nej, dags att plöja lite ”Sagan om Isfolket” nu, bok nummer 22 har jag kommit till.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar