Styrkekram

Styrkekram

lördag 2 juli 2011

Semester och efterfest

Då har den efterlängtade semestern äntligen tagit sin början (Tommy hävdar bestämt att semestern börjar på måndag morgon, men jag kan inte låta bli att dra en lättnadens suck i förväg, typ en minut över tre igår fredag...:-)).

Ett besök av grannen Li med kids på vår balkong igår, lite rödtjut och nån finsk version av "Jag är en gummibjörn" på Youtube eskalerade till efterfest hemma hos henne och snart var både Just Dance 1 och 2 igång och det gick lika vilt till som vanligt.
Eftersom jag hade en grå tröja på mig och det var stekigt hett blev jag hur svettig som helst och det syntes utanpå tröjan kan jag säga. Det har ju varit ett gäng riktigt varma sommardagar här ett tag nu och det är nästan så man borde duscha fler gånger om dan och ha ombyten med sig överallt för att inte känna sig ofräsch.

Den här helgen är den sista mega-fest-mastodonthelgen på väldigt länge. Tre kalajs förutom vår lilla spontanfest igår ska vi avverka, så det är bara att kavla upp skjortärmarna och ta dem en efter en.

Sen kommer det att bära av till Örebro för Tommy och kidsen och två bonuskids (Lis två döttrar) och två mjauande katter i bur och jag kommer efter med buss.
Ska bli väldigt intressant att se hur katterna reagerar på Örebro-resan, de brukar ju max åka bil till veterinären annars... Ja ja, Oggy och Häggan fyllde åtta eminenta år vid midsommar nu, så man kan ju tycka att de borde hålla sig i skinnet väl framme i alla fall, så det inte rymmer till skogs och blir uppätna av en varg eller nåt.

Sen har jag ju glömt att berätta på bloggen att jag har blivit moster för åttonde gången också! :-)
För tre dagar sedan såg Viljar dagens ljus för första gången och min syrra på Gotland kan nu titulera sig fembarnsmamma! Grattis grattis!

Nä, nu snart dax att snöra på sig joggingkängorna och ta ett tur i spåret innan alla kalasförberedelser tar vid.

Ha det!

1 kommentar:

  1. Förslag: Mycket ljus bakgrund och svart text gör din blogg MYCKET mer lättläst. Kram! Pappa

    SvaraRadera