Styrkekram

Styrkekram

onsdag 20 juli 2011

Lite grönt


Har blivit lite skitig under naglarna idag (och en tvestjärt har sprungit över min hand, uäck!!) när jag planterade om lite smått och gott bland mina grönsaker i fönstret.

Inhandlade en planteringsbricka på Ikea i Örebro när vi var där häromveckan, så nu planterade jag om lite av varje. Bland annat satte jag ner några sticklingar av paprika, tomat och vindruvor. Alla har jag och kidsen odlat från scratch sedan de var små bebiskärnor, så det är med stolthet man ser hur det växer och frodas :-)!

Den som har kommit längst av alla måste väl ändå vara denna paprikaplantan som jag för övrigt ägnade ett eget inlägg i början på semestern. Då anade man en liten knopp, som jag trodde var en liten minipaprika men som till min förvåning visade sig vara en vit liten blomma. Emellertid, när blomman hade blommat ut så kom en liten paprika fram på exakt samma ställe, bildbevis här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar