Styrkekram

Styrkekram

måndag 20 februari 2012

Andra tanden

Är inte alltid världens bästa mamma på att skriva upp allt vad som händer i barnens liv, men idag har i alla fall lillskruttan tappat sin andra tand i nederkäken så hon har en ståtlig glugg att stoltsera med! B-)
Eftersom hon råkade svälja tanden skrev hon också en pedagogisk och förklarande lapp till tandfen att hon visst har tappat en tand fast den inte ligger under kudden. Så hon inte glömmer att lägga dit en guldpeng!

På jobbet idag mådde jag inget bra, så jag gick hem (igen) tidigare och det bidde ingen Zumba för mig.
Istället fick jag hänga med Gabbe och hans kompis en liten stund, serva dem med mat (Tommy) och efterrätt (jag) och sen ställde jag mig att steka en hög med pannkakor till Gabbes skridskoutflykt med skolan imorrn.
Nu dags för lite välbehövlig sömn för att bli av med förkylningsbacilluskerna.

2 kommentarer:

  1. hua...det är läskigt med lösa tänder tycker jag. ryser bara vid tanken! Tur att jag har några år kvar att vänja mig på innan det är dax här hemma ;-)
    Hoppas att du blir av med basilluskerna snart!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg hur spännande det var med lösa tänder och hur stor man kände sig när man fick glugg B-). Det blir nog bra när Signe tappar sin första tand så småningom också, Kela. Glöm inte att säga till tandfen bara!

    SvaraRadera