Styrkekram

Styrkekram

fredag 24 februari 2012

Chips-bebis

Det bidde en liten Estrella-bebbe, nej sorry, Estelle var det ju!
Svenska folket jublar och Herman Lindqvist går i taket. Så det kan gå.
Vissa republikaner gnuggar händerna sådär Magnus Härenstamigt och väntar på ny tillströmning av republikanska ansökningar när nu kronprinsparet tar ännu ett steg till att bli Svensson.
Estelle Milbourne har jag nån svag aning om att nån plastig men rätt snygg blondin på 90-talet hette. Förutom det säger mig namnet ingenting. Förutom att jag blir sugen på chips.
Och att det är snyggt med franska namn. Typ Lecoq. Typ Bernadotte. Typ Estelle. Eller nåt.
Enough said!

Victoria kastas nu in i en helt ny tillvaro. En dörr som öppnas och som aldrig någonsin kommer att stängas igen. Den att vara mamma. Att ha funnit någon som betyder som oändligt mycket mer än allt annat i världen. Fokus krymper till ett sugrör som bara går ut på att mata, bära, gosa bebbe. Konstant. Dag som natt.
Världen utanför blir så himla oviktig, man bara puppar in sig och diskuterar amning, vaknätter och olika blöjmärken.
Vi körde med tygblöjor. Högst okonventionellt men mycket miljövänligt.
Ända tills vi proppade in för många bajsblöjor i tvättmaskinen samtidigt (kanske var det Tommy som försökte bräcka rekordet med 91 plagg?) och tvättmaskinen gick kaputt.

Samtidigt är det många som i det här fallet är ytterst nyfikna på den nyblivna lilla skruttan och vill in och störa i puppan. Lilla pyret kommer ju trots allt att bli drottning en dag.

Jag och Ebba hade en diskussion om det där idag. Den lät någonting liknande detta:
Jag: Vet du vad den nya prinsessan som Vickan och Vesslan har fått heter?
Ebba: Ingenting kanske.
Jag: Estelle. Med E i början, precis som Ebba.
Ebba: Det är väl klart! Det är fint.
Jag: Mm. Och hon kommer att bli drottning en dag.
Ebba: Ja, och nu är Vickan och Vesslan kung och drottning, när de har fått barn.
Jag: Njae, kungen och drottningen är kung och drottning, man är det så länge man lever.
Ebba: Jaha, så de är prins och prinsessa. När bebisen växer upp blir hon också prinsessa.
Jag: Njae, hon är redan prinsessa. Hon är det när hon föds.
Ebba: Men när kungen och drottningen dör blir Vickan och Vesslan kung och drottning.
Jag: Ja precis. Fast Vesslan blir aldrig kung, det är bara Vickan som blir drottning.
Ebba: Jaha, då får väl Vesslan gifta sig med en annan prinsessa då!

:-)

Ett litet smakprov på hur mina och Ebbas konversationer kan gå en helt vanlig dag...

Tommy å sin sida är ointresserad så det skriker om det gällande allt kungligt. Han tycker att kungen bara är en vanlig socialbidragstagare. Jadu... alla har ju sin syn på saken.
Själv sitter jag här och dricker lite kvällsthé, har nyss nattat mina små hjärtegryn och ska nog hugga in på ännu ett Estrella-chips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar