Styrkekram

Styrkekram

söndag 19 februari 2012

Audition och fotbollscup

Idag har det varit full rulle från start till mål, med fotbollscup för sonen och provfilmning till ett barnprogram för dottern och två tjejkompisar.
Maken gick upp i ottan för att köra iväg med Gabbe och resten av fotbollslaget till Kungsängen för att spela fyra matcher, medan jag och Ebba fick "sovmorgon" till kl. 8. Sen åkte vi in till mina barndomskvarter (Tjärhovsgatan på söder) där hon och kompisarna lajade på så bra tillsammans till casting-tjejens stora glädje.
Jag tror faktiskt att provfilmningen gick jättebra, men jag ropar inte hej innan vi har fått besked om de får rollerna eller inte. Skulle det bli aktuellt så återkommer jag med mer info om vad barnprogrammet handlar om då...:-)

Sen har vi fått ordentligt fint här hemma den här helgen också. Vi har vädrat ur alla täcken och kuddar och bytt sängkläder överallt, dammsugit hela lägenheten, plockat, tvättat, diskat och fixat så det står härliga till. Till och med lagat kläder har jag hunnit med, så jag är riktigt nöjd med mig själv!

Imorrn ska Gabbe leka med kompisen V här hemma, på tisdag ska han hem och laja med vännen P och på onsdag ska Ebba hem till dagispolaren L och leka.
Tryck i nöjeslivet som vi (och moster Bibbi) brukar säga!

På eftermiddagen var barnens farmor och farfar över här en sväng också och smakade hembakta apelsinchokladkakor och hjälpte till med badning, hårtvätt, läxläsning och smyckessortering. De är här så ofta och ränner så jag glömmer ofta bort att nämna dem i blogginläggen, de är liksom "inventarier" här hemma. :-)

Min förkylning har gått tillbaka lite (peppar peppar) så jag tänkte köra ett pass Zumba imorrn igen, så får vi se hur det går. Om jag kan hålla takten eller inte. Och om förkylningen försvinner eller inte. Den kanske dansar bort i galopp till samba-rytmerna! Ja ja, jag tar det lite halvlugnt, så blir det nog bra.

Kram och hej, leverpastej!

1 kommentar:

  1. Nu har jag näsblod och på lördag är det husförhör sa kärringen. Det är verkligen tryck i nöjeslivet!
    Sedan tog Babbi upp den här kommentaren. Kanske moster Birgitta som den lillasyster hon är härmade efter men det är Babbi som ska ha äran.

    SvaraRadera