Styrkekram

Styrkekram

tisdag 26 januari 2010

Städa städa varje fredag

Och så varje jul. Det tycker jag är kul.
För att citera Pippi.
Eller så kan man göra som Bamses farmor och städa en gång om året, vare sig det behövs eller inte.
:-)
Själv har jag gått runt och plockat och sorterat, smugglat (trasiga leksaker som en väldigt fäst Ebba inte kan göra med sig utan man måste smyga ner i papperskorgen) och kastat. Snart blir det ett varv med dammsugaren. Ska bara sippa lite på det numera kallnade kaffet och njuta en minut av stillheten (och Pingus skrän från tv:n) innan jag tar tag i saken och drar igång bullermaskinen. Vad jag stör mig på dock är alla de bruna kassarna, vilka kan beskådas på Oggy-bilden när han ligger och vräker ut sig i tidigare inlägg, som står och blockerar alla gångar i lägenheten. OK att det är bra med pappersåtervinning och sortering på andra sätt, men jag blir galen när det står framme synligt och skräpar. Måste ta ett allvarligt snack med maken för att övertala honom om att det ska stå i förrådet istället. Förrådet är för övrigt makens lilla skötebarn. Han har inrett det som ett eget litet rum och då får ju förstås inte dumma fula återvinningskassar stå där inne och skräpa ;-). Undrar bara var de ska stå när vi inte har något förråd tillhörande lägenheten? Detsamma gäller säsongsvaror som skidor, pulkor, skridskor, vinterjackor, tält, sovsäckar, plastgran, julsaker, påsksaker... listan kan göras lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar