Styrkekram

Styrkekram

söndag 24 januari 2010

Prickig korv


Lilla prickiga korven Ebba har nu en hel koloni av vattkoppor på halsen :-(. Fast lika glad är hon för det. Hon sitter med gott humör framför Pippi Långstrump medan pappa och storebror är iväg och ser Alving & Gänget 2 på bio. Själv brottas jag med en envis förkylning som vägrar släppa taget också. Åh, om man bara kunde bestämma själv när man ville vara sjuk, men så funkar det ju som bekant inte. Eller OK då, rannsakar mig själv. Liiiite mindre godis kunde jag ju stoppa i mig och något mer kunde man ju släpa iväg sig och träna, i förebyggande syfte, för att stärka kropp och immunförsvar *skriver upp på mental Kom-ihåg-lapp att jag ska bli en bättre och hälsosammare människa när den här pärsen är över*!

2 kommentarer:

  1. *asg* Säg efter mig allihop nu: Jag lovar att bli en sundare! och friskare! människa.. Såja, kom igen nu, plocka äääpplen, sådär och så lufsar vi som troll.. :-p

    SvaraRadera
  2. Sällskapsresan, en modern klassiker :-D!

    SvaraRadera