Styrkekram

Styrkekram

torsdag 21 januari 2010

Bloggpremiär

Ok, jag kan erkänna att min första blogg, sms-poesi, minst sagt ligger på is. Fick något ryck i början av förra året att publicera en massa dikter, men sen torkade hjärnan ut och inspirerad av storasyrran som bloggar om sin vardag och fest med fyra barn, tänkte jag att jag lägger ut lite vardagsinformation om mig själv i stället :-). Oj, det där blev typ världens längsta mening, men ett plus med bloggar är att de inte befolkas av språkpoliser (utom typ hela min släkt då, de enda som antagligen kommer att hänga här, men men :-p). Ska se vad det kan bli av den här lilla bloggen då.
Att jag valde namnet lattemamman beror på att jag är en typisk lattemamma. Ok, jag rullade inte runt mina små knoddar i Bugaboo, men väl satt jag på caféer i tid och otid, smuttandes på den legendariska latten, en (o)vana som har följt med under barnens uppväxt. Får jag inte den dagliga latten blir jag inte mig själv. Som tur är har vi en Shell-mack på typ 3 minuters gångavstånd från jobbet som förser mig med den varan, så jag klarar mig.
Idag är en typisk VAB-dag. Ebba-skruttan, min minsta lilla knodd, 3,5 år, vaknade med rosslig hals och vi beslöt oss för att stanna hemma. Just nu sitter hon på golvet och lägger ett prinsess-pussel och jag sitter och sippar på kaffe (ett ok surrugat för latte när man inte har lattemaskin hemma) och mumsar på nybakta muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar