Styrkekram

Styrkekram

lördag 23 januari 2010

Ändrade helgplaner

Både jag och Ebba har varit lite halvkrassliga under några dagar och idag började det dessutom poppa upp röda små prickar på Ebbas hals. Ganska snart konstaterade vi att hon hade fått vattkoppor, något som har gått en tid på hennes avdelning på dagis. Vi beslutade därför att lägga om helgplanerna litegrann. Både polismuseibesök och bebisbesök ställdes in och istället tillbringade vi lördagen med att stanna hemma och vila upp oss. Väninnan Marika med barn kom förbi och åt en bit mat och drack lite kaffe och barnen lekte alla fyra, mestadels i Gabbes rum. Det nya trumsetet som han fick i julklapp av farmor och farfar har blivit en favorit och är mycket uppskattat av såväl honom själv som små besökare. Som tur är har vi inte så lyhört här och jag har väl blivit lomhörd på gamla dagar också (jag har ju faktiskt passerat 30) ;-), så än så länge ser vi mest fördelar med trumsetet.
Förmiddagen var även jag och Gabbe iväg en liten pulkatur och hälsade på i hans förhoppningsvis framtida skola som hade öppet hus idag. Det kändes bra på alla sätt, så jag tror han kommer trivas där. Aningen stort kanske, tur att Gabbe har begåvats med lokalsinne i alla fall (något han inte har ärvt efter mig) så han kommer nog hitta rätt till slut.
Kvällen tänkte vi tillbringa i hemmets lugna vrå och vila upp oss och krya på oss på alla sätt och jag kan sitta här, vid min kära nya blogg <3 och skriva om ditten och datten. Det är livet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar