Styrkekram

Styrkekram

söndag 13 juni 2010

Chokladdoppade jordgubbar



Då har nästan hela den här helgen flutit på också.
Vi skulle stanna hemma och ta det lugnt var det tänkt. Ändå blev det en heldag med shopping i Nacka Forum igår och häng hemma hos trevliga vännerna M och K och deras killar. Idag fick jag skjuts av ovan nämnda M till en annan väninna som har ett eget företag som säljer barnkläder, Barnlyan heter det och det var utförsäljning i deras gårdslokal idag. Tre söta barnplagg fyndade jag till kidsen, bl.a. en praktisk vind- och vattentät jacka till Ebba, bra att ha eftersom vi mest har klätt på henne koftor denna sommar då de flesta gamla tunna jackorna är för små för henne.
Väl hemma igen improviserade jag ihop en köttbullepaj, som faktiskt smakade helt OK, då de flesta ordinarie matvaror var slut i skafferiet och jag fick taga vad jag haver. Kidsen och Tommy var då iväg och lekte med grannarna tvärs över gården.
Hemkomna igen bjöd jag på ovan nämnda köttbullepaj och avrundade med smarriga chokladtoppade jordgubbar. Gott!
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar