Styrkekram

Styrkekram

lördag 11 september 2010

Lördagslat

OK, nu var det lördag igen. Det kan vara jättekul och festligt när man har aktiviteter inbokade, som vi ju förvisso har nästan varenda lördag den här månaden. Fester av olika slag, bröllop, dop, trädgårdsfester, födelsedagskalas...

Men som idag, när maken är iväg på svensexa, jag har varit på fotbollsträning med pigg son och motsträvig dotter och vi dimper efteråt ner helt slut i soffan hemma och sträckglor på tjugo avsnitt av "Oggy och kackerlackorna", då kan det bli ganska träligt.

Barnen har en massa spring i benen och vill lajja. Själv är jag utsjasad efter arbetsveckan och vill bara vila. Någon näringsriktig mat varken kan eller orkar jag laga (blev nån kycklingpasta med gurka som barnen tyckte var för slemmig för jag hade olivolja på) så barnen äter sig mätta på det dryga kilot lördagsgodis som vi var och inhandlade efter fotbollsträningen.

Själv sitter jag och smuttar på min latte och undrar varför det inte finns några öppna helgdagis i närheten? OK, vet att det här är min chans att verkligen kvalitetshänga med barnen, men det blir onekligen mycket konflikter, trötthetsgnäll och tjafs.

Inga grannar verkar vara hemma heller... Suckar lite och tjuvsmakar mer av kidsens sega råttor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar