Styrkekram

Styrkekram

onsdag 1 september 2010

Sex and the City

Trots ipren och idel förnekelse (som vännen och grannen A rekommenderade på fejjan) så gick det till slut inte att motstå förkylningen. Den slank obemärkt in som en liten bacill i min hals och växte till sig tills jag inte kunde förneka den längre. Nu har jag alltså sett mig besegrad och har idag bäddat ner mig i sängen, doftljusen är tända i ett övrigt mörkt rum och "Sex and the City" säsong 5 har rullat varm på DVD:n.
Det är nästan som om jag har ett kärleksförhållande till Carrie och tjejerna. Jag menar, man har ju följt deras underbara (fejk förvisso, men vaddå) tillvaro under så många år nu. Man har följt deras medgångar och motgångar i kärlekslivet, olika ämnen har stötts och blötts och det känns som att gå in i en underbar dröm att åter få flyta in i deras New York-tillvaro med Cosmopolitans, Manalo Blahniks och erövringar på det manliga området.

Känner också att jag är lite periodare på vissa områden. Just nu läser jag exempelvis hela Margit Sandemos "Sagan om Isfolket" och har alltid den senaste boken med mig i handväskan. Vilket gör att det är lite svårt att läsa andra böcker under tiden eftersom man vill veta fortsättningen och serien är ju 46 delar lång om jag minns rätt.
På DVD:n rullar för närvarande "Sex and the City" som jag skrev ovan och då har jag svårt att slita mig från det och kolla på något annat.
Och varför skulle jag? Har jag ett flow så har jag ett flow...

Emellanåt (som nu t.ex.) måste jag dock slita mig och gå och micra lite korv stroganoff så jag inte hungrar ihjäl i sjuksängen här.
Sen blir det nog några härliga avsnitt till från siffran och det stora äpplet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar